پایگاه خبری فانوس | خبری تحلیلی اجتماعی فرهنگی سیاسی | تمامی دانش آموزان باهوش نیستند/ در برنامه ریزی آموزشی، کودکان دیرآموز فراموش نشوند

در گفتگوی اختصاصی با فانوس:

تمامی دانش آموزان باهوش نیستند/ در برنامه ریزی آموزشی، کودکان دیرآموز فراموش نشوند

سرویس اجتماعی - یک مشاوره خانواده گفت: کودکان مرزی یا دیر آموز، کودکانی  با بهره هوشی عمدتاً  پایین تر هستند که بر سر مسائل درسی قادر به رقابت با دیگر همکلاسیان خود نیستند.

فانوس – هدی نتاج: جواد برات روانشناس بالینی و مشاور خانواده در گفتگوی اختصاصی با فانوس ضمن توضیحانی درباره کودکان مرزی، اظهار داشت: کودکان مرزی یا دیرآموز، عمدتا کودکانی  با بهره هوشی پایین تر از دیگر همسالان خود هستند که در بسیاری از مواقع نمی توانند با همکلاسیان خود بر سر مسائل درسی به رقابت بپردازند.

وی با بیان اینکه از خصوصیات بارز این کودکان فراموشی زودهنگام و دیر یادگیری است، افزود: اما باید توجه داشت که این افراد با عقب ماندگان ذهنی آموزش پذیر، بسیار تفاوت داشته و در واقع مشخصات بالینی خاصی ندارند بنابراین به دلیل تفاوت اندک رشد ذهنی با کودکان عادی، در مدارس عادی ثبت نام و ادامه تحصیل می دهد.

برات تصریح کرد: به همین منظور و به دلیل حضور کودکان عادی و دیر آموز در کنار یکدیگر، باید بدون در نظر گرفتن نتایج آزمون های هوشی در برنامه ریزی آموزشی، ارزیابی همه جانبه از تمامی دانش آموزان، برای تعیین سطح تحول فرد بعمل آید. 

این مشاور خانواده در پایان مصاحبه، به فانوس گفت: با در نظر گرفتن 3 اصل مهم ( برخورد والدین، ارزیابی مستمر، و آموزش عینی ) در رابطه با بهبود وضعیت کودکان دیرآموز، توانایی  و ضعفهای فرد شناسایی شده و معلمان نیز با استفاده از نتایج به دست آمده می توانند در توانبخشی و آموزش صحیح تر به این افراد کمک کنند.

انتهای پیام/

لینک سریع

#

تبلیغات